Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, August 26, 2015

Si Eanggam ag si Krisalida



Si Eanggam ag si Krisalida
Ni Aesop
Gin-Inakeanon ni Melchor F. Cichon
August 26, 2015

Nagaliksi-liksi ag nagadudaeagan si Eanggam sa silak it adlaw samtang gausoy it pagkaon. Ag hakita nana si Krisalida sa oras ku anang pagbag-o it eawas. 

Ginhueag ni Krisalida ro anang ikog, ag rato ro nakabuoe it atensiyon kay Eanggam. Rato paeang ro primero nana nga pagkakita nga buhi gali ro sueod it sigay.

“Kaeuoy man nga sapat” may pagkabugaeon nga hambae ni Eanggam.

“Kaeuoy man ring sitwasyon! Samtang ako makadudaeagan paagto iya ag paagto igto sa gusto ko. Pwede man ako makasaka sa pinakamataas nga kahoy kon gusto ko, samtang ikaw nakapriso sa sigay, ag mahueag mo eang ring sambilog o daywang himbisong siki.”

Habatian tanan ni Krisalida ro ginpanghambae ni Eanggam, apang owa gid imaw magsabat maski sangkiri.

Pagkataliwan it pilang adlaw nag-agi it oman si Eanggam. Hakibot imaw nga bagoe eon lang it sigay ro habilin. Naglibog ra ueo kon ano ro natabo ku anang sueod. Manganangan hay may handong nga nagtupad ag may nagkabkab kana. Hakita nana ro kanamion nga pakpak it sangka maanyag nga alibangbang.

“Tueoka ako,” hambae ni Alibangbang, “ring makaeueooy nga amiga! Ipakita mo eon kakon ring ginapabugae mo nga kusog sa pagdaeagan ang ring pagsaka, agod mabatian mo ako.”

Paghambae na kara, eumopad si Alibangbang sa kahanginan, ag nagpasundayag sa hangin it tigsililak. Halin kato, owa eon gid imaw hikita ni Eanggam.

Leksiyon: Ro hitsora hay indi masaligan.

No comments: