Total Pageviews

Search This Blog

Friday, November 12, 2021

Tunga Eang

Tunga Eang
Melchor F. Cichon
Nov. 11, 2018
 
Dominggo it agahon. Naghigop eang it kape si Ambeth ag nagtikang paagto sa poblasyon it Lezo agod magsimba sa San Isidro Labrador Church. Pagkatapos it misa hay nagtikang eon man si Ambeth paagto sa tindahan agod magbakae it puto nga sang putos, siguro mga limang bilog ra sueod kara.
Nagguwa si Ambeth sa tindahan ag nagtikang eon man pauli sa andang baeay sa Sta. Cruz. Samtang gatikang-tikang imaw hay imaw man ra kinaon it puto. Tag sambilog eon lang ra puto hay may nagpaeapit kana nga gaugod-ugod ag nagabaston nga magueang nga eaeaki.
"Toto," hambae ku magueang kay Ambeth, "taw-i man ako ku ginakaon mo nga puto. Gahilab eon gid rang tiyan sa kagutom."
Gintueok imaw it masakit ni Ambeth. Galitik ra ueo kon taw-an nana ro magueang o kon indi. Isaea pa gutom pa imaw ag owa eon imaw it kwarta nga ibakae it puto o tinapay sa daean. Gintunga ni Ambeth ra habilin nga puto ag gin-abot ro tunga sa magueang.
"Abo gid nga saeamat, Toto," hambae ku magueang. "Bangod mabuot ka hambaea eang kon ano ring gusto ay insigida itao ko kimo!"
Nakibot si Ambeth sa ginhambae ku magueang. Ag gilayon nagsabat imaw. "Gusto ko ro bisiklita nga pwede mapilo-pilo agod kon magsakay ako sa dyip hay pwede ko ra masueod sa dyip.
Ginbayaw it magueang ra daywang alima ag nagpangadi. Pagkatapos hay nagpaeakpak imaw. Ag insigida, eumutaw ro tunga nga bisiklita.
Pagkakita ni Ambeth ku tunga nga bisiklita hay nagreklamo imaw.
"Ham-at tunga eang ro bisiklita nga gintao mo kakon?"
"Tunga man nga puto ro gintao mo kakon, bukon abi?"

No comments: